نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آتاترک سیمای دو همسایه در آیینه تاریخ: مروری انتقادی بر جایگاه و روایت تاریخ عثمانی در آموزش رسمی تاریخ در ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 62-74]
  • آزمون ارزشیابی در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 7-23]
  • آل‌بویه منصب نقابت در دوران آل‌بویه [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 75-83]
  • آموزش آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دورۀ متوسطه دوم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 21-37]
  • آموزش تاریخ تأملی بر تدریس تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده با استفاده از نرم‌افزار تاریخ ایران اسلامی [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 70-86]
  • آموزش تاریخ تجربه زیسته: کرونا و آموزش درس تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 87-103]
  • آموزش تاریخ بکارگیری روش قصه‌گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 40-61]
  • آموزش تاریخ آموزش تاریخ و لزوم استفاده از مکتب تاریخ‌نگاری «تاریخ مردم» [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 24-39]
  • آموزش تاریخ سیمای دو همسایه در آیینه تاریخ: مروری انتقادی بر جایگاه و روایت تاریخ عثمانی در آموزش رسمی تاریخ در ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 62-74]
  • آموزش تاریخ موانع و چالش‌های آموزش تاریخ در دانشگاه‌های ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 92-107]
  • آموزش تاریخ آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دورۀ متوسطه دوم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 21-37]
  • آموزش تاریخ تأملی بر تدریس مباحثه محور دروس تاریخ در شکل‌گیری و رشد تفکّر انتقادی با تأکید بر نظریه بازسازی‌گرایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 49-67]
  • آموزش تاریخ تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعه‌ی مروری) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 68-95]
  • آموزش در موزه بکارگیری روش قصه‌گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 40-61]
  • آموزش ‌و پرورش ایران تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعه‌ی مروری) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 68-95]
  • آنال مکتب آنال، الگویی موفق در پیوند تاریخ با جغرافیا و مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-91]

ا

  • ارزشیابی ارزشیابی در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 7-23]
  • ارزیابی تجربه زیسته: کرونا و آموزش درس تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 87-103]
  • امیر علیشیر نوایی تحلیل و بررسی محتوای نامۀ به امیر علیشیرنوایی در منشآت فارسی قاضی کمال الدین میبدی [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 43-54]
  • ایران سیمای دو همسایه در آیینه تاریخ: مروری انتقادی بر جایگاه و روایت تاریخ عثمانی در آموزش رسمی تاریخ در ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 62-74]
  • ایفای نقش نقش‌گذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 96-116]
  • ایلخانان رویکرد نظام آموزشی در مجموعۀ علمی و فرهنگی ربع رشیدی(699- 718 هـ.ق) [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 55-74]

ب

  • بازسازی گرایی تأملی بر تدریس مباحثه محور دروس تاریخ در شکل‌گیری و رشد تفکّر انتقادی با تأکید بر نظریه بازسازی‌گرایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 49-67]
  • باستانی پاریزی باستانی پاریزی راوی سبک جدید تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 7-16]
  • بافت شهری اهمیت بهره‌گیری از متون جغرافیای تاریخی و سفرنامه‌ها برای شناخت جایگاه شهر همدان در دوران اسلامی [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 7-23]
  • برنامه درسی بررسی معرفت شناسی تاریخ دینی و برنامه درسی؛ مطالعه کیفی [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 52-69]
  • برنامه درسی تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعه‌ی مروری) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 68-95]
  • بقیع الگوی پیشنهادی گاهشماری سالیانه قبرستان بقیع [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 6-20]

پ

  • پایۀ هشتم نقش مهدی باوری در قیام مختار و بررسی میزان پردازش آن در کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ هشتم (متوسطه اول) [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 84-93]
  • پدیده های اجتماعی بررسی زمینه‌های شکل‌گیری جامعه شناسی تاریخی؛ الزامات و کارکردهای آن [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 17-34]
  • پیش سازمان دهنده تأملی بر تدریس تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده با استفاده از نرم‌افزار تاریخ ایران اسلامی [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 70-86]

ت

  • تأثیر تجربه زیسته: کرونا و آموزش درس تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 87-103]
  • تاریخ بررسی زمینه‌های شکل‌گیری جامعه شناسی تاریخی؛ الزامات و کارکردهای آن [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 17-34]
  • تاریخ بررسی زندگی‌نامه علمی حمدالله مستوفی با تکیه بر نزهةالقلوب و اهمیت آن در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 35-51]
  • تاریخ بررسی معرفت شناسی تاریخ دینی و برنامه درسی؛ مطالعه کیفی [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 52-69]
  • تاریخ آموزش تاریخ و لزوم استفاده از مکتب تاریخ‌نگاری «تاریخ مردم» [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 24-39]
  • تاریخ ایران اسلامی تأملی بر تدریس تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده با استفاده از نرم‌افزار تاریخ ایران اسلامی [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 70-86]
  • تاریخ مردم آموزش تاریخ و لزوم استفاده از مکتب تاریخ‌نگاری «تاریخ مردم» [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 24-39]
  • تاریخ نگاری باستانی پاریزی راوی سبک جدید تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 7-16]
  • تاریخ‌نگاری و تاریخ‌نگری مکتب آنال، الگویی موفق در پیوند تاریخ با جغرافیا و مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-91]
  • تجدد سیمای دو همسایه در آیینه تاریخ: مروری انتقادی بر جایگاه و روایت تاریخ عثمانی در آموزش رسمی تاریخ در ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 62-74]
  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای تاریخی کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ نهم بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطۀ شناختی بلوم [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 24-42]
  • تدریس تاریخ نقش‌گذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 96-116]
  • تدریس فعال نقش‌گذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 96-116]
  • تدریس مباحثه محور تأملی بر تدریس مباحثه محور دروس تاریخ در شکل‌گیری و رشد تفکّر انتقادی با تأکید بر نظریه بازسازی‌گرایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 49-67]
  • تربیت دینی بررسی معرفت شناسی تاریخ دینی و برنامه درسی؛ مطالعه کیفی [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 52-69]
  • ترکیة جدید سیمای دو همسایه در آیینه تاریخ: مروری انتقادی بر جایگاه و روایت تاریخ عثمانی در آموزش رسمی تاریخ در ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 62-74]
  • تعلیم و تربیت آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دورۀ متوسطه دوم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 21-37]
  • تفکّر انتقادی تأملی بر تدریس مباحثه محور دروس تاریخ در شکل‌گیری و رشد تفکّر انتقادی با تأکید بر نظریه بازسازی‌گرایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 49-67]
  • تفکر تاریخی موانع و چالش‌های آموزش تاریخ در دانشگاه‌های ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 92-107]
  • تکنیک ویلیام رومی تحلیل محتوای تاریخی کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ نهم بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطۀ شناختی بلوم [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 24-42]
  • تمدن اسلامی اهمیت بهره‌گیری از متون جغرافیای تاریخی و سفرنامه‌ها برای شناخت جایگاه شهر همدان در دوران اسلامی [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 7-23]
  • تمدن ایران باستانی پاریزی راوی سبک جدید تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 7-16]

ج

  • جامعه شناسی بررسی زمینه‌های شکل‌گیری جامعه شناسی تاریخی؛ الزامات و کارکردهای آن [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 17-34]
  • جامعه شناسی تاریخی بررسی زمینه‌های شکل‌گیری جامعه شناسی تاریخی؛ الزامات و کارکردهای آن [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 17-34]
  • جغرافیا بررسی زندگی‌نامه علمی حمدالله مستوفی با تکیه بر نزهةالقلوب و اهمیت آن در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 35-51]
  • جغرافیا مکتب آنال، الگویی موفق در پیوند تاریخ با جغرافیا و مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-91]
  • جغرافیای تاریخی اهمیت بهره‌گیری از متون جغرافیای تاریخی و سفرنامه‌ها برای شناخت جایگاه شهر همدان در دوران اسلامی [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 7-23]

خ

د

  • دانش آموزان ارزشیابی در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 7-23]
  • دبیران تاریخ آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دورۀ متوسطه دوم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 21-37]
  • درس تاریخ ارزشیابی در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 7-23]

ر

  • ربع رشیدی رویکرد نظام آموزشی در مجموعۀ علمی و فرهنگی ربع رشیدی(699- 718 هـ.ق) [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 55-74]
  • رضاشاه سیمای دو همسایه در آیینه تاریخ: مروری انتقادی بر جایگاه و روایت تاریخ عثمانی در آموزش رسمی تاریخ در ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 62-74]
  • روش سازنده گرائی موانع و چالش‌های آموزش تاریخ در دانشگاه‌های ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 92-107]

س

  • سادات علوی منصب نقابت در دوران آل‌بویه [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 75-83]
  • سال شمار الگوی پیشنهادی گاهشماری سالیانه قبرستان بقیع [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 6-20]
  • سال شمار بقیع الگوی پیشنهادی گاهشماری سالیانه قبرستان بقیع [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 6-20]

ش

  • شیوه سنتی تدریس موانع و چالش‌های آموزش تاریخ در دانشگاه‌های ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 92-107]

ط

  • طبقه بندی بلوم محتوای تاریخی تحلیل محتوای تاریخی کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ نهم بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطۀ شناختی بلوم [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 24-42]

ع

  • عاشورا نقش مهدی باوری در قیام مختار و بررسی میزان پردازش آن در کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ هشتم (متوسطه اول) [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 84-93]
  • عثمانی سیمای دو همسایه در آیینه تاریخ: مروری انتقادی بر جایگاه و روایت تاریخ عثمانی در آموزش رسمی تاریخ در ایران [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 62-74]
  • عصر اموی بررسی فرایند تدوین و آموزش علوم از صدر اسلام تا دوره بنی امیه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 38-48]
  • علوم اسلامی بررسی فرایند تدوین و آموزش علوم از صدر اسلام تا دوره بنی امیه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 38-48]
  • علوم طبیعی بررسی فرایند تدوین و آموزش علوم از صدر اسلام تا دوره بنی امیه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 38-48]

ف

  • فتوحات بررسی فرایند تدوین و آموزش علوم از صدر اسلام تا دوره بنی امیه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 38-48]
  • فرهنگ ایران باستانی پاریزی راوی سبک جدید تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 7-16]

ق

  • قاضی کمال الدین میبدی تحلیل و بررسی محتوای نامۀ به امیر علیشیرنوایی در منشآت فارسی قاضی کمال الدین میبدی [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 43-54]
  • قصه‌گویی بکارگیری روش قصه‌گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 40-61]
  • قیام نقش مهدی باوری در قیام مختار و بررسی میزان پردازش آن در کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ هشتم (متوسطه اول) [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 84-93]

ک

  • کرونا تجربه زیسته: کرونا و آموزش درس تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 87-103]
  • کودک بکارگیری روش قصه‌گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 40-61]

گ

  • گاه‌شماری الگوی پیشنهادی گاهشماری سالیانه قبرستان بقیع [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 6-20]

م

  • متوسطۀ اول تحلیل محتوای تاریخی کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ نهم بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطۀ شناختی بلوم [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 24-42]
  • مخاطب عامه باستانی پاریزی راوی سبک جدید تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 7-16]
  • مختار نقش مهدی باوری در قیام مختار و بررسی میزان پردازش آن در کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ هشتم (متوسطه اول) [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 84-93]
  • مروری تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعه‌ی مروری) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 68-95]
  • مستوفی بررسی زندگی‌نامه علمی حمدالله مستوفی با تکیه بر نزهةالقلوب و اهمیت آن در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 35-51]
  • مطالعات اجتماعی تحلیل محتوای تاریخی کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ نهم بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطۀ شناختی بلوم [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 24-42]
  • مطالعات اجتماعی مکتب آنال، الگویی موفق در پیوند تاریخ با جغرافیا و مطالعات اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-91]
  • معایب و مزایا تجربه زیسته: کرونا و آموزش درس تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 87-103]
  • معرفت شناسی بررسی معرفت شناسی تاریخ دینی و برنامه درسی؛ مطالعه کیفی [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 52-69]
  • معلمان ارزشیابی در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 7-23]
  • منشآت فارسی تحلیل و بررسی محتوای نامۀ به امیر علیشیرنوایی در منشآت فارسی قاضی کمال الدین میبدی [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 43-54]
  • مهدی نقش مهدی باوری در قیام مختار و بررسی میزان پردازش آن در کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ هشتم (متوسطه اول) [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 84-93]
  • موزه‌های باستان‌شناسی بکارگیری روش قصه‌گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 40-61]

ن

  • ناسیونالیسم آموزش تاریخ و لزوم استفاده از مکتب تاریخ‌نگاری «تاریخ مردم» [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 24-39]
  • نرم‌افزار تاریخ ایران اسلامی تأملی بر تدریس تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده با استفاده از نرم‌افزار تاریخ ایران اسلامی [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 70-86]
  • نزهةالقلوب بررسی زندگی‌نامه علمی حمدالله مستوفی با تکیه بر نزهةالقلوب و اهمیت آن در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 2، 1400، صفحه 35-51]
  • نظام آموزشی رویکرد نظام آموزشی در مجموعۀ علمی و فرهنگی ربع رشیدی(699- 718 هـ.ق) [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 55-74]
  • نقابت منصب نقابت در دوران آل‌بویه [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 75-83]
  • نقیب منصب نقابت در دوران آل‌بویه [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 75-83]
  • نهضت ترجمه بررسی فرایند تدوین و آموزش علوم از صدر اسلام تا دوره بنی امیه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 38-48]

ه

  • همدان اهمیت بهره‌گیری از متون جغرافیای تاریخی و سفرنامه‌ها برای شناخت جایگاه شهر همدان در دوران اسلامی [دوره 2، شماره 1، 1400، صفحه 7-23]
  • هویت ملی آموزش تاریخ و لزوم استفاده از مکتب تاریخ‌نگاری «تاریخ مردم» [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 24-39]

ی

  • یادگیری ارزشیابی در آموزش تاریخ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 7-23]
  • یادگیری معکوس آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دورۀ متوسطه دوم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 21-37]